Friday 19 December 2014

Pemilihan cloth diapers

Assalam

Hari ini masuk hari kedua adik ahmad athieef pakai cloth diapers. So far rasa seronok tengok dia pakai cloth diapers. comel je nampak.. :)

Mula2 bagitau kat kawan2 pasal aku nak pakai cd ni depa ada yg bagi negative thinking..leceh sebab nak basuh..pakai pampers pakai  buang tu kan senang pakai then buang..house wife boleh la..fuh..kalu korang nak tau..walaupun aku duk rumah skrg jaga sendiri anak2 tapi aku rasa kerja aku lagi full compare dulu masa kerja..masa nak tengok tv pun tak sempat sebab aku sebenarnya WAHM -Work at Home Mother. Aku sekarang Pengedar Shaklee.

Kenapa pilih cloth diapers?

1. JIMAT..dari segi nak beli pampers tu mmg memang nampak jimat sangat..at least 2 tahun pakai pampers. Penggunaan air dan api ..yg ni aku akan update bila dah pakai lama sikit cd..Kita kena belajar cara pembasuhan yang betul..macam basuh baju juga..basuh spender dengan baju kurung..BEZAKAN..
Kalu ko nak basuh spender sehelai..takkan la nak masuk dalam mesin basuh kan..ISH ISH..

2. Kurangkan jumlah sampah yang berlonggok2 kat luar tu..Bantu selamatkan alam ini. Tuhan ciptakan alam ini untuk manusia..Tapi sedihnya manusia yang banyak merosakkannya..Termasuk aku..huhu..Jadi aku cuba dan berdoa pada Allah agar diberi kekuatan dan kerajinan..
Aku faham yg bekerja kat luar tu memang penat la dgn nak menempuh traffic jam lagi..then  bila sampai  rumah tersadai je badan ni.. anak2 nak perhatian lagi...

ok..entry seterusnya..pengalaman dah pakai cloth diapers



No comments:

Post a Comment

Kak Yang Kembali Menulis

Assalamualaikum wrt. Alhamdulillah diberi kesihatan yang baik dan otak yang masih waras untuk berfikir. Nak kembali semula berblog sebena...