Thursday 18 May 2017

Mudahnya Menjemput Rezeki - Ustaz Fathuri Sallehudin.

Mudahnya Menjemput Rezeki.

Draf 80: Petikan dari buku AMR ( Amalan Menjemput Rezeki )

*****************

Doa solat hajat yang mustajab

*****************

Bila saudara mempunyai apa-apa hajat, hendaklah mengambil wuduk yang sempurna kemudian dirikanlah solat dua rakaat (solat hajat).

Setelah selesai solat pujilah Allah dan berselawatlah ke atas Rasulullah SAW,kemudian bacalah doa di bawah ini.

1) Tiada yang layak disembah melainkan Allah SWT. Yang Maha Penyantun lagi Maha Pemurah.

2) Maha suci Allah SWT Tuhan pemilik 'Arasy yang agung. Segala puji bagi Allah Tuhan sekelian alam.

3) Aku meminta daripada-Mu perkara -perkara yang menyebabkan aku pasti mendapat keampunan-Mu.

4) )(Aku minta juga) bahagian yang banyak dari daripada segala kebaikan dan keselamatan dan daripada segala dosa.

5) ( Wahai Allah ) janganlah tinggalkan padaku satu dosa pun kecuali Engkau ampunkannya dan sebarang kesusahan pun kecuali engkau lepaskannya , dan sebarang hajat pun yang Engkau redhai kecuali Engkau tunaikan,

6) Wahai Tuhan Yang Maha Penyayang dari sekalian daripda sekalian penyayang.

*******************

Draf 79: Petikan dari buku AMR ( Amalan Menjemput Rezeki )

*****************
Doa Abu Darda

*****************
Alhamdulillah, empat orang tamu baru sahaja pulang sebentar tadi. Salah seorang daripadanya adalah , pengamal tegar doa di atas.

Katanya sudah tiga kali, beliau diselamatkan Allah dari melecur dan terbakar asbab dari mengamalkan doa itu.

Pernah satu ketika periuk 'high pressure cooker' di dapur beliau meletup, dan sup tulang di dalamnya menyimbah ke muka dan seluruh badannya. Bunyi letupan yang begitu kuat menyebabkan jiran-jiran meluru ke rumah beliau.

Ajaibnya, sup panas itu sekadar menjadi air sejuk bila saja singgah di kulit beliau. Tiada kesan melecur walau sedikit pun. Alhamdulillah.

*****************
Doa ini merupakan doa kegemaran saya juga. Saya teruja dengan keyakinan kisah Abu Darda yang begitu kuat yakinnya bahawa rumahnya tidak terbakar, walhal empat orang datang memberitahu hal yang sama. Namun beliau tetap yakin rumahnya tidak terbakar kerana pada pagi itu beliau sudah membaca doa tersebut.

Doa ini merupakan doa yang diajarkan kepada Abu Darda oleh Rasulullah s.a.w. untuk menyelamatkan diri dan harta daripada ditimpa musibah atau malapetaka.

Kita boleh amalkan membaca doa ini setiap pagi dan petang. Juga setiap kali keluar dari rumah.

*********************
" Ya Allah, Engkaulah Tuhanku. Tidak ada Tuhan selain Engkau, kepada-Mu aku bertawakal dan Engkau adalah Penguasa dari 'arasy Yang Maha Agung. Apa-apa yang dikehendaki Allah, pastilah terjadi, sebaliknya apa-apa yang tidak dikehendaki-Nya, tidaklah akan terjadi. Tiada daya dan tiada upaya kecuali dengan Allah yang Maha Tinggi lagi Maha Besar.

Aku menginsafi bahawa Allah Berkuasa atas segala sesuatu, dan bahawa ilmu Allah itu meliputi segala sesuatu. Ya Allah aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan diriku sendiri, dan dari kejahatan semua makhluk melata yang kendalinya tergenggam dalam tangan-Mu! Sungguh Tuhanku itu berada pada jalan yang lurus."

Cerita pendek yang boleh membuat kita berfikir panjang.

*****************
Assalamua'laikum

Di sini ingin saya kongsikan satu cerita, saya berkerja kilang, sambil cari pendapatan lebih saya ambik upah menjahit jubah,

Pada suatu hari pagi saya telah menghantar tempahan jubah kepada seorang rakan, saya mendapat panggilan mengatakan jubah yang saya buat tak elok,saya berkata petang nanti saya akan ambik balik jubah tu.

Sepanjang hari sampai ke petang saya membaca doa nabi Yunus lailla antasubha nakain kuntum minalzalimi dari pagi sampai petang, apa bila petang saya mendapat call, jubah tu ok, cam fesyen baru pula katanya.

Dalam hati berkata Alhamdulillah Allah telah memberi pertolongan kepadaku , bukan senang nak outer balik hampir sepuluh pasang.....

Renung- renungkanlah kekuasan Allah memudahkan urusan.

Sekian terima kasih.

************************
Terima kasih banyak-banyak ya puan ...

Sebuah cerita yang simple dan berkesan.

Kisah-kisah menarik untuk kita jadikan tauladan serta pengajaran ada di dalam buku 'Mudahnya Menjemput Rezdeki ' oleh Ustaz Fathuri Sallehudin

Saya ambil cerita ini sewaktu Ustaz Fathuri membuat turut di facebook beliau.


No comments:

Post a Comment

Kak Yang Kembali Menulis

Assalamualaikum wrt. Alhamdulillah diberi kesihatan yang baik dan otak yang masih waras untuk berfikir. Nak kembali semula berblog sebena...