Thursday 8 June 2017

4 bahan utama Vivix yang memberi nilai 1001 khasiat

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Vivix..oh vivix..ramai orang dah dengar tentang vivix ni tak??? Mungkin ada yang pernah dengar dan ada yang belum pernah dengar lagi.

Tapi dari hari ke hari semakin ramai mencari-cari vivix ini. Sebab apa vivix dah jadi pilihan orang untuk jadikan ia sebagai suplemen tambahan  bagi tubuh badan kita agar lebih sihat dan awet muda.  Segalanya disebabkan  kandungan resveratrol Vivix ini.

Vivix ini hanya terdiri daripada 4 jenis bahan botani yang digabung dan disatukan untuk menghasilkan super pemium food dan suplemen dapat meningkatkan mutu kesihatan bagi kebanyakan pesakit stroke, diabetes dan kanser. Banyak lagi kes-kes masalah kesihatan dapat diatasi dengan mengamalkan Vivix sebagai minuman harian.


Kita ambik tahu dulu apa ada dalam Vivix?


1. Anggur Muscadine

Awas: Anggur Muscadine boleh membesar sebesar saiz bola ping pong

Ia merupakan satu-satunya anggur yang mempunyai lebih dari satu kromosom ( anggur liar yang mempunyai 20 kromosom ), ahli sains percaya ini mengukuhkan lagi polyphenolnya yang berkualiti untuk awet muda. Ia juga mengandungi asid ellargik sejenis fitonutrien yang tidak ditemui di dalam anggur jenis lain, dalam kepekatan tinggi yang mempunyai ciri-ciri anti-kanser, anti-virus dan anti bakteria.

Seterusnya bersama ahli sains dari Universiti Georgia, membangunkan satu proses ektraksi sejuk dan lembut, untuk menjamin satu ekstrak bermutu tinggi dengan aktiviti biologi tertinggi bagi menghasilkan profil polyphenol yang kuat di dalam vivix bagi proses anti penuaan cellular vivix.


2. Purple Carrot



Lobak ungu adalah sumber vitamin A terbaik, mengandungi fitokimia termasuk carotenoid, phenolics, polyacetalenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins. Anthocyanins sejenis antioksida yang berkualiti tinggi merupakan anti-kanser, anti-radang, anti-mikrobial dan baik untuk saluran darah, lipoprotin dan platelet, mengurangkan risiko penyakit koronari jantung. Purple Carrot juga mengandungi asid klorogenik dipercayai sangat baik untuk masalah diabetik.

3. Elderberry



Elderberry mengandungi flavonoids, ciri antioksida yang kuat, mengukuhkan sistem imun melawan jangkitan virus dan bakteria. Ia juga kaya dengan anthocyanin, ie anti-radang, juga baik untuk sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan selsema atau influenza. Elderberry juga mengandungi vitamin A,B dan C dan nutrien seperti asid amino, caretonoid, tannin dan rutin.

Lain-lain manfaat elderberry ialah mampu mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular, strok dan serangan jantung, pengurangan stress, penglihatan, penghadaman, jangkitan yeast, astma, batuk, sesak hidung dan dada dan diabetes.

 4) Polygonum Cupidatum



Tumbuhan Polygonum Cupidatum berasal dari asia, juga terdapat di Amerika Utara dan Eropah. Polygonum Cupidatum merupakan sumber komersial ravestrol yang penting melawan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meningkatkan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan dan juga memanjangkan usia.  Dari segi kajian purata jangkahayat akan datang ialah 120 tahun.

Kesimpulan

Dari kemampuan Vivix Shaklee memberi begitu banyak manfaat melalui formulasi 4 berries terbilang digabungkan dengan teknologi The Shaklee Different dengan ia mampu memberi 1001 macam manfaat kepada orang ramai.

Vivix telah menjalani pelbagai peringkat uji kaji secara klinikal dari pihak saintis shaklee.  Begitu juga telah banyak jurnal dikeluarkan berkaitan tentang resveretrol dalam vivix.

Nak Cuba VIVIX,  boleh hubungi kami
Whatsapp  01132262280 ( Shahida)

No comments:

Post a Comment

Kak Yang Kembali Menulis

Assalamualaikum wrt. Alhamdulillah diberi kesihatan yang baik dan otak yang masih waras untuk berfikir. Nak kembali semula berblog sebena...