Monday 30 March 2015

Bubur Nasi Puri dan Omega Guard

Assalamualaikum. Entry ni dah lama buat dan tak publish sebab kabel TM beberapa kali kena curi.
Ummi share kan cerita menu makanan adik bila dah masuk umur 6 bulan. Seronok cuba pelbagai menu supaya dia tak bosan asyik makan makanan yang sama. Cuba-cuba juga pastikan ia tak beri kesan alergik pada tubuh dia.

Menu baru makanan adik Athieef Al Isyraqi - Bubur nasi brokoli pisang dan ikan bilis serta sedikit minyak sayuran.


Tengah hari ini, ummi beri adik makanan pejal menu baru. Untuk isyhad dulupun rasanya tak buat campuran begini.Boleh tahan sedap rasanya lemak manis sayur dari brokoli dan pisang sebagai penambah rasa masam manis dan sedikit ikan bilis.

Masak dulu bubur nasi yang berasnya dah di blendkan..haa bercampuq bahasa omputih dan melayu..haha. Beras yang dah hancur ni lebih cepat masak dan lembut sebab banyak lagi oii keja lain nak buat. Woman at home mother (WAHM) ini lagi banyak kerjanya berbanding kerja kat ofis tau!!  tapi kita akan rasa puas dan yakin  terutama layan kerenah anak-anak dan makan suami..minum buat sendiri..haha senang jer nak buat air  skrg ni..COWAY kan ada.  ^ _^

Paling teruja..ibu-ibu yang kerja nya dirumah zaman sekarang ini, boleh jana income sehingga 5 angka seperti kerja saya sekarang bersama dengan SHAKLEE..MAKAN VITAMIN UNTUK KESIHATAN DIRI SENDIRI dan KELUARGA DAN DALAM MASA YANG SAMA BUAT BISNESS BERSAMA EMPAYAR SHAKLEE. Pendapatan unlimited bergantung kepada kesungguhan, kerajinan serta keyakinan kita dengan bidang bisnes yang diceburi. Itu sebab ada yang dah dapat income sebulan hampir rm700K..tak terbeliak mata dibuatnya. Jangan buat-buat terbeliak tapi nak tidur kankang jer n duit masuk..tak dapat la senang macam tu. Kalau u dapat macam tu berhati-hati takut nanti anda yang akan berputih mata.

Aishh..panjang lebar pulak cerita Shaklee kat sini..hehe belum abis cerita pasal adik athieef dengan menu baru ni..feed back muka dia..alhamdulillah senyum dan makan sampai habis. Petang ini boleh bagi lagi untuk tengok keserasian badan dia dengan menu baru ini.

U alls juga boleh tambahkan omega guard Shaklee (minyak ikan dari laut sejuk dalam). Rasa minyak ni tak hanyir dan bau dia macam bau ikan salmon. Ia membekalkan kandungan DHA yang tinggi (120 mg - 1 Capsules) untuk perkembangan IQ dan EQ anak-anak kecil kita.

Nak beli ikan salmon pun mahal dan kalau silap masak hilang segala khasiat yang ada dalam ikan tu.
Waktu saya  tambahkan 1 capsule omega guard dalam puri adik tempoh hari, puri labu dengan bubur nasi..nampak tak der masalah adik makan. habis semangkuk. Alhamdulillah



Ok..bye..nanti tgk-tgklah tentang vitamin Shaklee dan info kesihatan dalam blog ummu abi isyahdi isyraqi ni yer..Shaklee effect memang BEST!!

Salam sayang .
4/3/2015

No comments:

Post a Comment

Kak Yang Kembali Menulis

Assalamualaikum wrt. Alhamdulillah diberi kesihatan yang baik dan otak yang masih waras untuk berfikir. Nak kembali semula berblog sebena...